سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت پزشکی

علایم و راه تشخیص افسردگی شدید در مردان و زنان چیست

افسردگی شدید,افسردگی شدید و توهم,افسردگی شدید دارم,افسردگی شدید درمان,افسردگی شدید Mdd,افسردگی شدید چیست,افسردگی شدید و درمان آن,افسردگی شدید ویکی پدیا,افسردگی شدید بعد از زایمان,افسردگی شدید و خودکشی,افسردگی شدید دارم چکار کنم,من افسردگی شدید دارم,افسردگی حاد دارم,احساس افسردگی شدید دارم,افسردگی شدید دارم چیکار کنم

افسردگی شدید , افسردگی شدید و توهم , افسردگی شدید دارم , افسردگی شدید درمان

در این مطلب از سایت جسارت به علایم و راه تشخیص افسردگی شدید در مردان و زنان چیست می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

 ورزش با تنظیم سروتونین و نوراپی نفرین مغز به کاهش افسردگی کمک می کند. پ.مورالی. دوراسوامی، استاد روانپزشکی و رفتاردرمانی مدرسه پزشکی دانشگاه دوک در دورهام، پنج بار در هفته،20 تا 30 دقیقه ورزش را توصیه می کند. ورزش هایی چون ایروبیک، راه رفتن های تند بر روی تردمیل را بهترین شیوه می داند هرچند اذعان می کند: هیچ ورزشی در هیچ سطحی بهتر از دیگری نیست.

افسردگی شدید

افسردگی های شدید ممکن است با کاهش درج? حرارت بدن، فشار پایین خون، عصبانی شدن‌های شدید و سخت و لرزش بدن همراه باشد. بیماران مبتلا به افسردگی شدید احساس پوچ و بی‌ارزش بودن می‌کنند. ممکن است ابتلاء به بیماری افسردگی های شدید در هر سنی اتفاق بیفتد. افسردگی شدید، نوعی از افسردگی است که تقریباً تمام طول روز و در تمام روزها بمدت حداقل 2 هفته یا ماهها در بیمار وجود دارد و شامل نشانه ها و رفتارهایی است که عملکرد شغلی، روابط بین فردی و رفتارهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده و شخص را بطور کلی از محیط خود دور می سازد.

افسردگی شدید , افسردگی شدید و توهم , افسردگی شدید دارم , افسردگی شدید درمان

 در روزهای کوتاه و تاریک زمستان برخی از افراد دچار اختلال تاثیرات فصلی می شوند. یکی از راه های کاهش علائم این اختلال نوردرمانی است که در آن فرد نزدیک جعبه ای از نور می نشیند که نور بیرون را تقلید می کند. این درمان معمولا با جلسه های 15 دقیقه ای شروع می شود و روزانه این میزان تا سقف دو ساعت افزایش می یابد. زمان این جلسات به شدت افسردگی و نیز شدت نوری دارد که توسط پزشک مربوطه تعیین می شود. گرچه نوردرمانی، درمان قطعی این افسردگی نیست اما اثرات  کاهش علائم آن را می توان در دو روز حس کرد.

افسردگی شدید و توهم

موارد افسردگی های شدید ممکن است با کاهش درج? حرارت بدن، فشار پایین خون، عصبانی شدن‌های شدید و سخت و لرزش بدن همراه باشد. نمادهای بیرونی افسردگی های شدید خود را به شکل درخواست کمک از ذهن رنج دید? بیمار نشان می‌دهد. بیماران شدیدا افسرده احساس پوچ و بی‌ارزش بودن می‌کنند و در نهایت متقاعد می‌شوند که خود مسئول فلاکت‌ها، بدبختی‌ها و وضعیت نااُمیدکننده فعلی‌شان می‌باشند. همیشه تشخیص افسردگی های شدید از نظر بالینی آسان نیست. همچنین، خانمها تقریبا 2 برابر مردان از افسردگی رنج می برند و ممکن است ابتلاء به بیماری افسردگی های شدید در هر سنی اتفاق بیفتد که البته شروع افسردگی بطور متوسط در نیمه دوم 20 سالگی می باشد.

بیشتر بخوایند :

علائم افسردگی

شعر در مورد افسردگی

افسردگی پس‌ از زایمان‌

استرس‌

افسردگی شدید , افسردگی شدید و توهم , افسردگی شدید دارم , افسردگی شدید درمان

 این نوع درمان به افراد می آموزد که با مثبت اندیشی می توانند نشانه های افسردگی را کاهش دهند. دکتر دوراسوامی توصیه می کند دفترخاطرات خلق و خو داشته باشید. این وسیله ای است که شما را در این مسیر فکری نگه می دارد که اتقاقات مثبت در زندگی شما رخ می دهد و اجازه نمی دهد که کوچکترین چیز منفی به زندگی شما راه یابد. دفتر خاطرات خلق و خو اتفاقات منفی را در چشم اندازی دور نگخ می دارد و یادآوری می کند که روزهای مثبت حتما اتفاق می افتند. دکتر دوراسوامی توصیه می کند اگر برایتان دشوار است ضرورتی ندارد که هر روز در این دفتر بنویسد. هفته ای یک بار برای کاهش علائم افسردگی کافی است.