سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت پزشکی

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد نحوه نگه داری و تربیت خرگوش در منزل + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

برای نگهداری درست از خرگوش بهتر است آن را در داخل محیط خانه نگهداری نکنید و در زمانی بازی و آموزش می توانید این حیوان را به خانه بیاورید خرگوش احتیاج دارد تا در فضایی باز پرورش داشته باشد زیرا نگهداری از این حیوان در فضای باز هم برای خود فرد بهتر است و مانع از بروز بیماری ها می شود و هم موجب رشد و پرورش خرگوش می شود. برای تربیت خرگوش و نگهداری از آن پیش از هر چیز باید دانش و آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشید تا هم کمتر به خودتان و به حیوان آسیب برسانید.

چگونه در خانه خرگوش نگداری کنیم

نگهداری و تربیت خرگوش در خانه:

تغذیه مناسب برای این حیوان نیز ترکیبی از یونجه، سبزیجات تازه، غلات و کاهو و هویج است که به ترتیب به میزان 80، 20 و 1 درضد باید با یکدیگر ترکیب شوند. یونجه در این ترکیبات بسیار مهم است و می تواند یمزان بالایی زا فیبر را که برای رشد دندان ها مناسب به بدن خرگوش برساند.

همچنین باید توجه داشته باشید حیوان خرگوش نباید از ارزن و گندم برای تغذیه استفاده کند و باید یمزان کمی کاهو و کلم به خرگوش داده شود تا میزان ابتلا به بیماری های اسهال در آن کم شود.

بزرگ کردن حرگوش در منزل

یکی از نکاتی که در نگهداری خرگوش موثر است و باید به آن توجه شود بستر مناسب خرگوش است که باید با استفاده از کاهو و ساقه های گندم پوشیده شود همچنین می توانید از مقداری پوشال نیز استفاده کنید.

برای درست کردن قفس نیز باید فضای مناسب برای ادرار کردن آن در نظر بگیرید و به او آموزش لازم برای انجام این کار را بدهید.

این حیوان در صورتی که در خانه نگهداری شود هر چند ماه باید توسط پزشک چکاپ شود تا مریضی ها تشخیص داده شود و مورد درمان و پیشگیری قرار گیرد.

نحوه تربیت خرگوش

حمام کردن خرگوش می تواند خطراتی به همراه داشته باشد بنابراین سعی کنید این کار را انجام ندهید همچنین نگهداری خرگوش توسط کودکان کاری نادرست است و به دلیل عدم آگاهی آنها موجب مرگ حیوان می شود.

تربیت کردن خرگوش:

همانطور که اشاره شد خرگوش حیوانی بازیگوش و لجباز است و در تربیت آن باید حوصله زیادی به خرج داده شود افرادی که با بی حوصلگی با این حیوان رفتار می کنند ممکن در زمان آموزش و تربیت خرگوش دچار مشکل شوند زیرا این حیوان به زور و به دلخواه شما کاری را انجام نمی دهد و باید صبر و زمان زیادی برای تربیت آن در نظر بگیرید.

تربیت کردن خرگوش

بنابراین در صورتی که خرگوش شما کاری اشتباه انجام می دهد نباید با فریاد یا خشونت با آن مقابله کنید بلکه با رفتاری ملایم او را متوجه کنید که نباید این کار را انجام دهد و در همان لحظه با دادن یک تشویق می توانید او را شرطی سازی کنید.

یکی از نکاتی که در تربیت خرگوش باید به آن توجه کنید این است که خرگوش دیر و سخت با شما ارتباط برقرار می کند و رفتار نادرست شما با آن موجب می شود تا ارتباط کمی با شما داشته باشد و بیشتر به سمت افرادی تمایل پیدا کند که به او محبت و توجه می کنند.

The post نحوه نگه داری و تربیت خرگوش در منزل appeared first on آرگا.