سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت پزشکی

درمان خانگی یبوست

درمان خانگی یبوست,درمان خانگی یبوست کودکان,درمان خانگی یبوست نوزادان,درمان خانگی یبوست نوزاد,درمان خانگی یبوست کودک,درمان خانگی یبوست مزمن,درمان خانگی یبوست در نوزادان,درمان خانگی یبوست بارداری,درمان خانگی یبوست اطفال,درمان خانگی یبوست بچه,درمان گیاهی یبوست کودکان,درمان خانگی یبوست کودکان,درمان خانگی یبوست کودک دوساله,درمان گیاهی یبوست کودکان,درمان خانگی برای یبوست کودکان,درمان گیاهی یبوست نوزادان,درمان گیاهی یبوست نوزاد,درمان خانگی یبوست نوزاد یک ماهه,درمان خانگی یبوست نوزاد شش ماهه,درمان خانگی یبوست کودک یک ساله,درمان گیاهی یبوست در کودکان,درمان گیاهی یبوست مزمن,درمان گیاهی یبوست حاد,درمان خانگی یبوست حاد,درمان گیاهی برای یبوست مزمن,درمان گیاهی یبوست در نوزادان,درمان گیاهی یبوست در کودکان,درمان خانگی یبوست در کودکان,درمان گیاهی یبوست در نوزاد,درمان گیاهی یبوست در بارداری,درمان خانگی یبوست در دوران بارداری,درمان خانگی یبوست در حاملگی,درمان گیاهی یبوست بارداری,درمان گیاهی یبوست حاملگی,درمان خانگی یبوست شدید در بارداری,درمان خانگی یبوست زنان باردار

درمان خانگی یبوست , درمان خانگی یبوست کودکان , درمان خانگی یبوست نوزادان , درمان خانگی یبوست نوزاد

در این مطلب از سایت جسارت به عبهترین راه های درمان خانگی یبوست شدید کودک نوراد و بزرگسال می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

درمان یبوست شدید با دانه ی کنجد  چربی موجود در دانه ی کنجد همانند مرطوب کننده ی روده عمل می کند که در صورت خشک بودن مدفوع بسیار کمک کننده است. این دانه ها را می توانید به سرلاک و یا سالاد اضافه کرده و یا آسیاب آن را بر روی غذا به عنوان چاشنی بپاشید. این روش مورد علاقه ی آمیش ها (یک فرقه مسیحی) و پزشکان چینی بوده است.

درمان خانگی یبوست

یبوست یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی در تمام جهان است. همه‌ی ما هر از گاهی به این مشکل دچار می‌شویم. اغلب اوقات یبوست را می‌توان در خانه و بدون مراجعه به پزشک درمان یا پیشگیری کرد. در ادامه‌ی مقاله ما را همراهی کنید تا همه چیز را در مورد یبوست و راه‌کارهای درمان خانگی آن با شما به اشتراک بگذاریم. آیا در اجابت مزاج مشکل دارید؟ بدانید که تنها نیستید. میلیون‌ها نفر در جهان از جمله 20 درصد کل جمعیت بزرگسال آمریکا به یبوست، به این مشکل ناراحت‌کننده و ناخوشایند گرفتار هستند (طبق گزارش آنان، با وجود تلاش‌ برای پیشگیری از یبوست دائم از این بیماری رنج می‌برند).  براساس برآوردها، در حال حاضر مبتلایان به یبوست هر ساله 2?5 میلیون بار به پزشک مراجعه می‌کنند که در این میان تعداد زنان بزرگسال، بیشتر از مابقی است. البته گاهی ابتلا به مشکل گوارشی و یبوست طبیعی است، به خصوص وقتی دچار استرس یا در سفر هستید اما یبوستی که ما از آن صحبت می‌کنیم مشکلی واقعی است که سبب کاهش کیفیت زندگی فرد می‌شود.

درمان یبوست با ملاس (شیره قند)  یک قاشق غذاخوری شیره ی ملاس (شیره ی شکر) قبل از خواب برای درمان یبوست شدید کمک کننده است بطوریکه نتیجه ی آن را به هنگام صبح خواهید دید. ملاس را 3 بار می جوشند تا غلیظ شود، بنابراین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، به خصوص منیزیم به تنهایی برای درمان یبوست بسیار کمک کننده است.

درمان خانگی یبوست کودکان

در این بیماری، علاوه بر دشواری در اجابت مزاج، معمولا علائم ناراحت‌کننده‌ی دیگر از جمله نفخ شکم، گاز معده، کمردرد خفیف و حتی استرس و خستگی نیز در تمام طول روز با شما هستند و با یبوست همراه می‌شوند. هر ساله مردم برای درمان یبوست میلیون‌ها دلار صرف خرید داروهای ضدیبوست می‌کنند. خبر خوب این است که در اغلب موارد، یبوست قابل پیشگیری است و داروهای طبیعی بسیاری برای درمان این مشکل وجود دارند که اگر در حال حاضر دچار این مشکل هستید، می‌توانند به بهبود عملکرد روده‌تان کمک کنند. دشواری در تخلیه‌ی روده را یبوست می‌نامند که معمولا با سفت شدن مدفوع همراه است. به عبارت دیگر در یبوست، مدفوع معمولا کندتر از حالت عادی از دستگاه گوارش عبور کرده و دفع می‌شود.  «مرکز ملی دیابت، بیماری‌های گوارشی و کلیوی» (National Institute of Diabetes, Digestive and Kidney Diseases) زمانی فرد را دچار یبوست می‌داند که کمتر از 3 بار در هفته قضای حاجت داشته یا مدفوع خشک، سفت و کوچک، و دفع آن با درد یا دشواری همراه باشد.

بیشتر بخوانید

آیا رابطه ای بین مصرف چای سبز و یبوست وجود دارد؟

طرز تهیه شربت و خواص گل محمدی و یبوست را رفع کردن

استفاده از روغن هسته و شیره انگور و یبوست را درمان کردن

آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟

درمان خانگی یبوست , درمان خانگی یبوست کودکان , درمان خانگی یبوست نوزادان , درمان خانگی یبوست نوزاد

درمان یبوست شدید با فیبر  فیبر همانند یک تمیز کننده ی لوله، غذا و پسماند باقی مانده از آن را در سیستم گوارشی پاک سازی کرده و مرطوب کننده ی سیستم گوارشی است.  این روش مقدار مدفوع شما را افزایش می دهد، و عضلات دستگاه گوارش را تقویت کرده تا دفع راحت تری داشته باشند. مقدار استاندارد مصرف فیبر بین 20 تا 35 گرم روزانه است.  مواد غذایی که سرشار از فیبر هستند عبارتند از سرلاک سبوس دار، لوبیا، عدس، بلغور جو دوسر، بادام، جو، بیشتر سبزیجات، و میوه های تازه و خشک.

درمان خانگی یبوست نوزادان

چرا دچار یبوست می‌شوید؟ این بیماری معمولا در اثر ترکیب چندین عامل ایجاد می‌شود، از آن جمله می‌توان به رژیم غذایی، سطح تحرک فرد و سطح استرس اشاره کرد. شایع‌ترین عوامل ایجاد یبوست، نخوردن غذاهایی با فیبر کافی، کمبود آب بدن در اثر مصرف نکردن آب کافی و داشتن استرس غیرمعمول و بیش از اندازه است.  زمانی که فرد دچار یبوست می‌شود، معمولا چند اتفاق در دستگاه گوارش می‌افتد: حرکت مدفوع در روده‌ی بزرگ بسیار کند می‌شود یا اصلا مدفوع کافی ایجاد نمی‌شود که در این صورت تخلیه‌ی روده‌ی ‌بزرگ از لگن به تاخیر می‌افتد. گاهی اوقات هم این دو اتفاق هم‌زمان می‌افتد. آیا از سندروم روده تحریک پذیر (IBS) رنج می‌برید؟ اگر چنین است، این بیماری نیز می‌تواند علت یبوست شما باشد. کارکرد غیرطبیعی گوارش که در بالا ذکر شد، اغلب به اختلالات عملکرد گوارشی، مثل سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر که می‌تواند باعث یبوست مزمن و علائم دیگر شود، ارتباط دارد. کسانی در معرض ابتلا به اختلالات عملکرد گوارشی هستند که سیستم گوارشی آنها غیرطبیعی عمل می‌کند، اما ممکن است هیچ نشانه‌ای از آسیبی که در نتیجه‌ی بیماری پیش آمده باشد، در آن‌ها دیده نشود.  در اینجا فهرستی از عوامل ابتلا به سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر و اختلالات عملکرد گوارشی را ارائه کرده‌ایم.