سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت پزشکی

مضرات و خواص تخم گشنیز و سرماخوردگی درمان خانگی

تخم گشنیز و سرماخوردگی,تخمه گشنیز,تخمه گشنیز,خواص تخمه گشنیز,خاصیت تخمه گشنیز,فواید تخمه گشنیز,خواص تخمه گشنیز,سرماخوردگی درمان خانگی,درمان سرماخوردگی خانگی کودکان,درمان سرماخوردگی خانگی کودک,سرماخوردگی درمان گیاهی,سرماخوردگی و درمان خانگی,سرماخوردگی نوزاد درمان خانگی,درمان سرماخوردگی گیاهی کودکان, تاثیر تخم گشنیز و سرماخوردگی , خواص تخم گشنیز و سرماخوردگی , مصرف تخم گشنیز و سرماخوردگی , خوردن تخم گشنیز و سرماخوردگی

تخم گشنیز و سرماخوردگی , تخمه گشنیز , تخمه گشنیز , خواص تخمه گشنیز

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص تخم گشنیز و سرماخوردگی درمان خانگی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

 سرماخوردگی، مرض معمولی و بسیار متداولی است که احتمال ابتلا بدان در همه فصل های سال هست. شایع ترین راه انتقال این بیماری، دست دادن است و ویروس مرض مستقیما به وسیله آب دهان و دماغ بیمار هنگام عطسه و سرفه سرایت می کند. خطر بیماری یادشده بیشتر از این جهت است که فرد مبتلا، مرضش را دست کم می گیرد و در مراقبت و درمان کوتاهی می کند در حالی که سهل انگاری وی پیامدهای وخیمی دارد. چنانچه سرماخوردگی به درازا انجامد، امکان دارد با افزوده شدن باکتری ها، شخص به گلودرد یا سینوزیت باکتریایی دچار شود. افزون بر این، به علت تضعیف دستگاه ایمنی بدن، تن انسان مستعد ابتلا به دیگر بیماری ها می گردد. از نشانه های بیماری مزبور، کسالت، فرسودگی، بی اشتهایی، لرز، تهوع، برآمدگی و التهاب گلو، سردرد (در قسمت ابروها و پیشانی)، دردهای عضلانی پشت سر و گردن، درد کمر، مفاصل و احساس سنگینی در ناحیه چشم هاست و گاه موجب

تخم گشنیز و سرماخوردگی

از اواسط تابستان تا اواسط پاییز گیاه گشنیز، چترهای گل زیبا و به رنگ سفید و گاهی صورتی شکوفه می کنند و بویی شبیه ساس توت می دهند، همین گل ها سپس به میوه های سبز یا همان تخم گشنیز تبدیل می شوند که به محض رسیدن، از گیاه جدا می شوند و می ریزند. این دانه ها حاوی مواد چرب و مواد پروتئیک، مواد سلولزی، پتاسیم، کلسیم، ویتامین ث و آ و اسانس می باشند. گشنیز از نظر حکمای طب سنتی دارای خواص ضدعفونی کننده مجاری ادراری، نیرو دهنده، مقوی مغز و قلب و معده، قاعده آور، ضد صرع، خواب آور، محلل غذا، ضد کرم، محرک اشتها، ضد افسردگی و وسواس، ضد سردرد، کاهش میل جنسی، ضد استفراغ، هضم کننده غذا، ادرار آور، ضد تشنج است. 

بیشتر بخوایند :

گشنیز خشک

تخم گشنیز و لاغری

تخم گشنیز در بارداری

تخم گشنیز و سرماخوردگی , تخمه گشنیز , تخمه گشنیز , خواص تخمه گشنیز

گفتنی است که در واقع با بیمار شدن یک شخص بزرگسال، تمام اموری که به وسیله او چه در خانه و چه در اجتماع انجام می پذیرفته است، مسکوت مانده و یا با همان کیفیت قبلی صورت نمی گیرد. بیمار شدن کودک هم چندین بزرگسال را درگیر می کند. به این ترتیب، نهایتا شرایط زندگی از وضع عادی خود خارج می شود؛ بنابراین به منظور رهایی هر چه سریع تر از بستر هر بیماری، در کنار درمان پزشکی با استفاده از داروهای شیمیایی و دستورات حاشیه ای، راههای دیگری نیز هست که کاربردشان نه تنها بی ضرر است بلکه در تسریع بهبودی نیز بسیار سودمند می باشد.

تخمه گشنیز

اگر تازه آن با شکر مصرف شوند اشتها آور و خواب آور و ضد تخمه (بدبویی آروغ و فساد غذا در معده) و پودر دانه اش ضد التهاب معده می باشد.  گشنیز در موارد وسواس و هیستری، رفع خفقان، بیماری های عفونی مختلف و تب مورد استفاده قرار می گیرد. برگ گشنیز بیشتر به صورت تازه، یکی از پر طرفدارترین سبزیجات است. میوه گشنیز یکی از مهمترین منابع اسانس در صنایع دارو سازی و آرایشی و بهداشتی است، تخم گشنیز دارای اثر ضد میکروب و درد و نفخ، ضد اسپاسم، مقوی معده، محلل غذا، اشتها آور، ضد درد سینوزیت و گوش و چشم و دندان است. در مواردی که مسمومیت بر اثر پیدایش تخمیرهای عفونی در روده پیش می آید، با خاصیت ضد باکتری که دارد، اثر مفید ظاهر می گردد. در طب قدیم برای سردرد و سینه درد و سرفه و آسم، اغلب آن را در چپق می ریختند و می کشیدند.